Här hittar du kontaktuppgifter, svar på vanliga frågor samt tips och guider för dig som vill bo eller redan bor hos oss.
Det är viktigt att boendet är trivsamt och tryggt. Här har vi samlat information som är bra att känna till för dig som bostadshyresgäst eller som söker boende hos oss.
Man kan undra över mycket, men en del saker har vi samlat som snabba frågor och svar. Du hittar de vanligaste här eller följ länken för att ta del av alla frågor och svar.
Det går i regel bra. Du behöver dock ansöka om andrahandsuthyrning innan vi kan godkänna en ny hyresgäst. I vissa fall har vi rätt att neka andrahandsuthyrning. Läs mer här.
Gå in på Mina sidor och välj kundanmälan.
Snöröjning påbörjas när snödjupet når 5 cm på en bestämd referensyta. Vid period med ihållande snöfall påbörjas snöröjning i samråd med oss. Grundregeln är att snöröjning ska ske så att framkomlighet inte hindras.
Logga in på Mina sidor så hittar du alla dina tidigare och aktuella avier.
Om trygghetsjouren gör en utryckning till platsen och de konstaterar en störning får den störande hyresgästen en tillsägelse samt en skriftlig anmodan om rättelse av oss. Om rättelse ej sker och hyresgästen fortsätter med återkommande och/eller ett grovt störande beteende har vi för att skydda er övriga hyresgäster, rätt att säga upp avtalet enligt paragraf 42 och 46 i Hyreslagen.