Oj, något gick fel.

Vi verkar ha något tekniskt problem. Kontakta gärna handläggare direkt.

Vanliga frågor och svar

Här nedan listar vi frågor och svar som kan hjälpa dig som hyresgäst i våra lokaler.

Nej, separata parkeringsavtal upprättas om det finns ledig parkeringsplats.

Lokalhyresgästen ansvarar själv för att teckna ett elavtal. Avvikelser kan förekomma. Vid osäkerhet, kontakta lokalförmedlingen.

Det vanligaste är att lokalhyresgästen själv ansvarar för sitt låssystem. Avvikelser kan förekomma. Vid osäkerhet, kontakta lokalförmedlingen.

Kontakta vår lokalförmedlare och berätta mer om din verksamhet och de lokalbehov du har. Kontaktuppgifter hittar du här.

Vi har lokaler som kan passa för de flesta verksamheter. Butiker, föreningslokaler, skolor, restauranger och kontor är exempel på verksamheter i våra kommersiella lokaler

Det krävs samtycke från hyresvärden innan du kan överlåta ett lokalavtal.

Alla lokalavtal är unika. I ditt lokalavtal står det angivet uppgifter om både hyrestid, uppsägningstid och förlängningstid.

Du behöver skicka in en skriftlig uppsägning till oss. Vi behöver veta: Lokalens adress, objektnummer, avtalsnummer och önskat utflyttningsdatum. Skicka eller lämna in uppsägningen till oss. Besöksadress Bromsgatan 12. Postadress: LKAB Fastigheter AB, 981 86 KIRUNA. Märk brevet med Lokal.