Det är vår förhoppning att du ska trivas i din bostad. Vi strävar efter att göra husen och de närmaste omgivningarna så trivsamma som möjligt och hoppas att du ska hjälpa oss i detta arbete. Här hittar du all tänkbar information som är bra att veta när du är hyresgäst hos oss. Hör gärna av dig om du saknar något så kompletterar vi sidan. Tack för att du hjälper oss att bli ännu bättre!
- Start
- Lägenheter
- Mitt boende
- Du som bor hos oss
Du som bor hos oss
-
Felanmälan
Om det uppstår skada eller fel i din lägenhet eller i gemensamma utrymmen som exempelvis i tvättstugan ska du genast meddela oss detta.
-
Hyran
Det är viktigt att du betalar din hyra i tid. Hyran ska betalas i förskott, senast sista vardagen månaden innan.
-
Trygghetsjouren
Trygghetsjouren är en service för dig som är hyresgäst hos oss. Vi är måna om att du som bor hos oss känner dig trygg i ditt hem.
-
Standardhöjande åtgärder
Standardhöjande åtgärder betyder att hyresgästerna kan påverka sin boendestandard och sin prisnivå för boendet. Ett exempel är att få en diskmaskin installerad.
-
Spara energi
Miljöarbetet är en integrerad och naturlig del av vår verksamhet och en förutsättning för att vi ska nå våra uppsatta mål. Med några enkla åtgärder kan du spara energi och samtidigt få bättre inomhusklimat i din lägenhet.
-
Kundvård
Bäst är inte bra nog, vi siktar ännu högre. Våra hyresgäster ska vara de nöjdaste hyresgästerna och vi arbetar med ständiga förbättringar.
-
Kabel-TV
Kabel-TV: I våra fastigheter ingår Comhems grundutbud.
-
Lite juridik
Vilka regler har en hyresvärd och en hyresgäst att rätta sig efter?
-
Underhåll
Som hyresvärd är LKAB Fastigheter skyldig att tapetsera och måla om med skäliga tidsintervall. Detta hindrar inte att du på egen bekostnad målar och tapetserar din lägenhet.
-
Upplåsning
Om du blir utlåst dagtid kan kundservice kontaktas.